Centrum Pomocy

Pytania dotyczące produktów

Czym różni się gatunek CZDA od Farmaceutycznego?

Gatunek CZDA (czysty do analizy) to produkt o wysokiej jakości i czystości, wykorzystywany w celach terapeutycznych, kosmetycznych oraz w analizach laboratoryjnych. Nie nadaje się do spożycia.

Gatunek FARMACEUTYCZNY to produkt o najwyższej jakości i czystości, nadaję się do spożycia. Oprócz zastosowań terapeutycznych, kosmetycznych i spożywczych, wykorzystywany jest również w przemyśle farmaceutycznym i spożywczym.

Czym różni się produkt rafinowany od nierafinowanego?

Produkt nierafinowane zachowuje swój charakterystyczny kolor, zapach i maksymalne stężenie składników odżywczych. Produkt rafinowany, poddawany jest oczyszczaniu z koloru i zapachu, zmieniają się też jego właściwości. W zależności od metody rafinacji - produkt pozbawiany jest niektórych składników odżywczych bądź niepożądanych substancji. Produkty rafinowane poleca się do produkcji mydeł - ze względu na odporność na wysoką temperaturę lub bezzapachowych kosmetyków. Produkty rafinowane przeznaczone są także dla osób ze skłonnościami do alergii.

Co oznacza, że olej jest zimnotłoczony/nierafinowany?

Oleje tłoczone na zimno/nierafinowane wytwarzane są mechanicznie z wykluczeniem zastosowania wysokiej temperatury . Dzięki temu zachowują swój naturalny aromat i kolor, czasami też mętną konsystencję..

Czy olej/masło może zmienić stan skupienia, czy to normalne?

Tak jest to normalne zjawisko, każdy olej/masło ma inną temperaturę topnienia/krzepnięcia, dlatego na skutek wyższej lub niskiej temperaturze mogą zmieniać stan skupienia, może pojawiać się w nich osad, zmętnienie lub stałe cząstki. Wszystkie te procesy są odwracalne i naturalne. Nie wpływa to na jakość produktów.

Jaka jest data ważności produktów w sklepie Koszyk Natury?

Jest to minimum 3 miesiące (jeśli data jest krótsza, taka informacja jest umieszczona na stronie produktu) choć zazwyczaj jest to 1 rok i więcej. Wyjątkiem są produkty żywnościowe, ze względu na ich specyfikę data może być krótsza niż 3 miesięce.

Jaka jest data ważności produktu jeśli nie jest podana na opakowaniu?

W takim wypadku jest to czas jaki obowiązuje od momentu otwarcia opakowania i taka informacja jest zawsze umieszczona na etykiecie produktu w postaci symbolu otwartego słoiczka.

Jak mogę sprawdzić skład produktu lub jego zastosowanie?

Wszystkie informacją podane są w opisie produktu. Jeżeli na stronie brakuje przydatnych dla Ciebie informacji napisz do nas

Skąd mam wiedzieć czy dany produkt jest dla mnie odpowiedni?

Wszelkie przeciwwskazania czy środki ostrożności do stosowania danego produktu są zawsze podane na stronie produktu. W przypadku wątpliwości radzimy zasięgnąć opinii lekarza.

Jak sprawdzić czy dany produkt jest dostępny w sklepie Koszyk Natury?

Aby znaleźć produkt, który Cię interesuję przeglądaj listę kategorii w menu na stronie głównej lub skorzystaj z wyszukiwarki.

Co jeśli produkt jest otwarty lub uszkodzony?

Należy zrobić zdjęcie produktu i wraz z opisem problemu przesłać do nas na adres: info@koszyknatury.pl. Postaramy się znaleźć dogodne dla Państwa rozwiązanie (przesłanie nowego produktu lub zwrot pieniędzy).

Zamówienia

W jaki sposób mogę złożyć zamówienie?

Zamówienia można składać po przez nasz sklep internetowy KoszykNatury.pl lub mailowo pod adresem: sklep@koszyknatury.pl

Zakupy w sklepie - krok po kroku

1. Dodaj produkty do koszyka.

2. Najedź kursorem na ikonę koszyka w górnym prawym rogu ekranu, a następnie kliknij "Przejdź do kasy".

3. Jeżeli produkty w koszyku zgadzają się, podaj dane do wysyłki wypełniając wszystkie pola w punkcie "1". Jeżeli masz założone konto w naszym sklepie zaloguj się, a wtedy nie będziesz już musiał/a wypełniać pól z punktu "1".

4. Przejdź do punktu "2" i wybierz sposób dostawy. Wybierając paczkomaty koniecznie sprawdź wybrany paczkomat lub zmień go, na ten który najbardziej Ci odpowiada.

5. Po wybraniu sposobu dostawy, wybierz sposób płatności.

6. Na sam koniec sprawdź w podsumowaniu zamówienia czy wszystkie dane się zgadzają, następnie zaakceptuj regulamin i kliknij w przycisk "KUPUJĘ I PŁACĘ" - w tym momencie Twoje zamówienie zostało przyjęte.

7. Zostaniesz przekierowany/a do strony z informacją o przyjęciu i potwierdzeniu zamówienia wraz z numerem zamówienia oraz wszystkimi informacjami dotyczącymi płatności

8. O przebiegu realizacji zamówienia będziesz na bieżąco informowany/a drogą mailową.

Jak mogę sprawdzić status zamówienia?

Status złożonego zamówienia możesz sprawdzić logując się do Swojego Konta i następnie wchodząc w "Moje zamówienia". Oprócz tego, o przebiegu realizacji zamówienia jesteś na bieżąco informowany mailowo.

Jeżeli nie masz założonego konta w naszym sklepie, status możesz sprawdzić najeżdżając na znak zapytania w górnym prawym rogu i wybierają z menu "Śledzenie zamówienia". Następnie wystarczy wpisać numer zamówienia oraz adres e-mail podany podczas składania zamówienia.

Zapomniałem/am hasła do Swojego Konta

W panelu logowania na dole kliknij w "Nie pamiętasz hasła?". Następnie wpisz Swój adres e-mail i kliknij przycisk "Odzyskaj hasło". Na Twój adres zostanie wysłana wiadomość z liniem dzięki któremu będziesz móc ustawić nowe hasło do konta.

Jak zmienić bądź anulować moje zamówienie?

W celu jakiejkolwiek modyfikacji bądź anulowania swojego zamówienia (zmiana adresu, dodanie produktu do zamówienia, zmiana sposobu płatności czy dostawy itp.) należy skontaktować się z obsługą sklepu wysyłając wiadomość na adres: sklep@koszyknatury.pl.

W przypadku kiedy paczka została już przekazana przewoźnikowi, nie można już anulować ani zmienić zamówienia.

Jaki jest czas realizacji zamówienia?

Zamówienia przekazujemy przewoźnikowi w ciągu 24 godzin.
Zamówienie realizowane jest od momentu stwierdzenia płatności na naszym koncie bankowym lub w przypadku płatności za pobraniem, od momentu potwierdzenia zamówienia.
Realizacja zamówienia oznacza zapakowanie zakupionych produktów, a następnie przekazanie paczki przewoźnikowi.

Czy moje dane osobowe, adres poczty elektronicznej lub numer telefonu będą udostępniane innym podmiotom?

Dane Klienta wykorzystujemy wyłącznie do realizacji zamówienia. Dane są przekazywane wyłącznie podmiotom realizującym przesyłkę. Nie udostępniamy danych osobowych naszych Klientów innym firmom lub osobom trzecim.

Konto

Jak utworzyć konto w naszym sklepie?

Konto możesz utworzyć na dwa sposoby:

1. Podczas realizacji zamówienia przy podawaniu danych do wysyłki. Pod polem o nazwie "Adres e-mail" zaznacz pole "Utwórz konto", a następnie wpisz hasło. Przy potwierdzaniu zamówienia zostanie utworzone Twoje konto do którego w każdej chwili będziesz móc się zalogować.

2. Kliknij w górnym prawym rogu strony w "Stwórz Konto", a następnie ponownie wybierz klikając w "Stwórz Konto". Potem wypełnij wszystkie pola z danymi do konta jak również do wysyłek. Potwierdź klikając w "Stwórz konto".

Dlaczego warto posiadać konto w naszym sklepie?

Posiadając konto w naszym sklepie:

  • na bieżąco monitorujesz status zamówienia
  • przeglądasz historię swoich zakupów
  • podane przez Ciebie dane teleadresowe są automatycznie wprowadzane do zamówienia
  • przy kolejnych zakupach cały proces zamówienia trwa znacznie szybciej, bo większość danych jest już wypełnione
  • możesz prowadzić książkę adresów
  • możesz dodać produkty do ulubionych, a przy kolejnych zakupach nie będzie potrzeby wyszukiwania ich ponownie
  • możesz dodać produkty do listy życzeń i rozesłać ją do znajomych np. jako propozycje na Twój prezent
  • nie musisz pamiętać loginu, bo jest nim Twój adres e-mail
  • cały proces rejestracji zajmie Tobie niecałą minutę

Co to są zakupy bez logowania?

Szanujemy Twoją prywatność, dlatego nie wymagamy zakładania konta w naszym sklepie. Możesz złożyć zamówienie jako gość, jednak będziesz musiał podać prawie te same dane co przy założeniu konta, a jeżeli kiedyś będziesz chciał ponownie zrobić zakupy w naszym sklepie, będziesz musiał kolejny raz wypełniać te same dane. Dane gości są przechowywane na jednorazową potrzebę realizacji danego zamówienia.

Co to jest newsletter?

Newsletter służy do stałej komunikacji z klientami i ma na celu informowanie odbiorców o nowych ofertach, rabatach, promocjach i zmianach w sklepie internetowym KoszykNatury.pl.

Wysyłka

Jakie są sposoby wysyłki?

Paczki wysyłamy za pośrednictwem sprawdzonych przewoźników takich jak Kurier Inpost i Paczkomaty Inpost.
Więcej informacji znajdziesz TUTAJ

Czy wysyłacie poza granice Polski?

Transport produktów zamówionych za pośrednictwem naszego sklepu internetowego odbywa się tylko na terytorium Polski. Nie wysyłamy Zamówień za granicę.

Czy jest możliwy odbiór Zamówienia w paczkomatach InPost?

Każdy produkt zakupionych w naszym Sklepie Internetowym KoszykNatury.pl możesz zamówić do paczkomatu.

Kiedy paczka zostanie wysłana?

Zamówienia przekazujemy przewoźnikowi w ciągu 12-248 godzin od momentu zaksięgowania pieniędzy na koncie lub w przypadku płatności za pobraniem, od momentu potwierdzienia zamówienia.  Jeżeli zależy Tobie na przyspieszeniu wysyłki przy wyborze sposobu płatności zwykłym przelewem, możesz przesłać potwierdzenie przelewu na adres: sklep@koszyknatury.pl lub dokonać szybkich e-płatności.

Jak szybko dotrze do mnie paczka?

Twoja paczka zostanie wysłana do Ciebie w ciągu 12-48 godzin od momentu zaksięgowania pieniędzy na koncie lub w przypadku płatności za pobraniem, od momentu potwierdzienia zamówienia. Do tego czasu należy doliczyć czas, jaki jest potrzebny przewoźnikowi na dostarczenie go pod wskazany przez Ciebie adres. Pamiętaj że:

Termin otrzymania paczki = Czas kompletowania i pakowania zamówienia + Czas odbioru paczki przez przewoźnika + Czas dostawy paczki przez przewoźnika

Czy wymagany jest mój podpis przy odbiorze?

Jak najbardziej, choć może to być ktokolwiek z domowników mieszkających po tym samym adresem. W przypadku wysyłki do miejsca pracy lub firmy może to być pieczątka.
Miej jednak na uwadze, że zamawiając przesyłkę do miejsca pracy lub firmy żaden z przewoźników nie ponosi odpowiedzialności za doręczenie przesyłki w niepowołane ręce (jakiś inny pracownik formy może przywłaszczyć sobie Twoją paczkę). W takich przypadkach reklamacje nie są uznawane..

Czy mogę zamówić paczkę do firmy/instytucji?

Jak najbardziej. Miej jednak na uwadze, że zamawiając przesyłkę do miejsca pracy lub firmy żaden z przewoźników nie ponosi odpowiedzialności za doręczenie przesyłki w niepowołane ręce (jakiś inny pracownik formy może przywłaszczyć sobie Twoją paczkę). W takich przypadkach reklamacje nie są uznawane.

Czy otrzymam numer przesyłki?

Tak każda przesyłka posiada swój numer, który po nadaniu paczki otrzymasz od przewoźnika. Numer zostanie przesłany na Twój adres e-mail lub telefon komórkowy jako wiadomość sms-a. Jeżeli z jakiegoś powodu nie otrzymałeś numeru przesyłki (czasami powiadomienia przychodzą z opóźnieniem), napisz do nas na adres: sklep@koszyknatury.pl.

W e-mailu lub sms-ie z numerem przesyłki jest podana inna waga?

Prosimy nie zwracać na to uwagi. Przewoźnik zawsze podaję maksymalną wagę paczki jaką mamy w umowie. Możesz otrzymać informację nawet o 50kg paczce :)

Co jeżeli paczka jeszcze do mnie nie dotarła?

Status swojej paczki możesz śledzić na stronie wybranego przewoźnika. Wystarczy wpisać numer przesyłki, który otrzymałeś/aś na e-mail lub sms-em. Od momentu przekazania paczki przewoźnikowi nie mamy wpływu na to co się dzieje z paczką.
W przypadku kiedy paczka miała opóźnienia należy złożyć reklamacje u przewoźnika.
W razie problemów prosimy o kontakt, a spróbujemy pomóc.

Czy zamówiony towar w naszym sklepie internetowym  można odebrać osobiście?

Obecnie prowadzimy tylko sprzedaż internetową i nie ma możliwości odebrania zamówienia osobiście.

Co się stanie gdy kurier nie zastanie mnie w domu?

W przypadku nie zastania nikogo pod danym adresem Kurier Poczty Polskiej pozostawi awizo. Przesyłka będzie do odbioru w Twoim urzędzie pocztowym w terminie 7 dni. Po tym czasie zostanie ona zwrócona do nadawcy.

Co jeżeli nie odbiorę paczki i paczka zostanie zwrócona?

Paczka zostanie ponownie nadana po uprzednim uregulowaniu należności. Powtórny koszt wysyłki wynosi dwukrotność kosztów wysyłki według naszego cennika - przewoźnik pobiera opłatę za zwroty.

Płatności

Jakie są sposoby płatności?

Przyjmujemy płatności w następujące sposoby:

1. Przelew - za zamówienie zapłacisz dokonując przelewu na nasze firmowe konto. Wszystkie dane do wpłaty wyświetlą się po dokonaniu zamówienia. Dodatkowo otrzymasz wiadomość e-mail z informacjami do wpłaty.

2. Szybki e-przelew - Płatności dokonasz w ekspresowym tempie dokonując przelewu ze swojego banku. Wszystkie dane przelewu są wypełniane automatycznie, a cała realizacja płatności trwa zaledwie kilkanaście minut.

3. Za pobraniem - za zamówienie zapłacisz dopiero przy odbiorze.

Czy mogę otrzymać fakturę?

Tak, na zakupione w naszym sklepie produkty możesz otrzymać fakturę, jednak bez VAT. W tym celu w trakcie składania zamówienia w formularzu z Twoimi danymi wybierz opcję podaj dane do faktury.

Zależy mi na szybkiej wysyłce. Co mam zrobić?

Polecamy szybkie e-płatności lub w przypadku zwykłego przelewu wystarczy przesłać potwierdzenie przelewu na adres: sklep@koszyknatury.pl . Jeżeli złożysz zamówienie z formą płatności "szybki przelew" lub otrzymamy potwierdzenie zwykłego przelewu do godziny 10.30 to jeszcze tego samego dnia paczka zostanie do Ciebie wysłana.

Czy paczka za pobraniem zostanie od razu wysłana.

Paczka zostanie nadana podobnie jak w przypadku zaksięgowania pieniędzy na koncie, czyli w ciągu 12-48 godzin od momentu prawidłowego złożenia zamówienia.

Zwroty

Jak mogę zwrócić produkt?

Produkty zamówienie na stronie www.koszyknatury.pl można zwrócić w stanie nieużywanym do 14 dni od daty otrzymania produktu. Zwracany produkt nie może być otwarty, ani jego opakowanie nie może być uszkodzone.

Prawo do zwrotu nie obowiązuje w przypadku produktów przecenionych, w promocji lub zakupionych na dane firmy.

Po odesłaniu produktu zwrócimy Ci pieniądze bądź wyśle inny produkt - w zależności od Twojego życzenia. W przypadku zwrotu, środki pieniężne przelejemy na wskazane konto w przeciągu 7 dni od daty otrzymania produktu. Jedyny koszt jaki ponosisz to koszt przesyłki zwrotnej zakupionego towaru.

Przed zwrotem koniecznie poinformuj nas o zwrocie pisząc na adres: sklep@koszyknatury.pl

Aby dokonać zwrotu pobierz formularz zwrotu TUTAJ
Wydrukuj, wypełnij i wyślij wraz z produktem – my zajmiemy się resztą!

Czy muszę wypełnić formularz, aby dokonać zwrotu?

Aby dokonać zwrotu należy wypełnić formularz zwrotu. Pobierzesz go TUTAJ

Do formularzu dołącz dowód zakupu (paragon lub fakturę).

Czy mogę odesłać produkt listem?

Odsyłany produkt powinien zostać zapakowany w karton i odpowiednio zabezpieczony. Zwrot listem nie będzie przez nas uznawany.

Czy mogę odesłać produkt paczkomatem?

Produkt zapakowany w karton i odpowiednio zabezpieczony możesz odesłać paczkomatem.

Kupiłem produkt na dane firmy, ale chciałbym go zwrócić. Jak mogę to zrobić?

Niestety polskie prawo nie daje możliwości zwrotu produktów zakupionych przez firmę. Prawo do zwrotu przysługuje tylko osobie fizycznej, która dokonuje zakupu w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą.

Kupiłem kilka produktów, ale chce odesłać tylko jeden?

W przypadku kiedy zakupiłeś/aś kilka produktów, a chcesz odesłać tylko jeden lub część zamówionych produktów, zostanie Tobie zwrócona kwota za produkt/y pomniejszona o koszty oryginalnej wysyłki.

Masz pytanie na które nie znalazłeś/aś odpowiedzi? Skontaktuj się z nami