Warning: Last items in stock!

Witamina C Kwas L-askorbinowy 1kg

43,90 zł

ostatnie sztuki

Wysyłka od 11,90zł. Darmowa dostawa od 249zł
Orlen Paczka
do 249zł - 8,90 zł
od 249zł - 0,00 zł
Pobranie - brak
Paczkomaty Inpost
do 49zł - 12,90 zł
od 49zł - 11,90 zł
od 249zł - 0,00 zł
Pobranie - brak
Kurier Inpost
Przedpłata
do 49zł - 15,90 zł
do 49zł - 14,90 zł
od 249zł - 0,00 zł
Pobranie - brak

Darmowa DostawaPrzy zamówieniu za minimum 249zł przesyłka GRATIS!
(dotyczy przedpłaty)

do ulubionych

Pytanie o produkt
Witamina C Kwas L-askorbinowy 1kg

Witamina C Kwas L-askorbinowy 1kg

 

udostępnianie

Etykieta produktu

Skład (INCI)Kwas Askorbinowy
Rodzajspożywczy
Konsystencjaproszek
Rozwiń etykietę

Witamina C (Kwas L-askorbinowy) - odgrywa ważną rolę w funkcjonowaniu ludzkiego organizmu. Ma szerokie spektrum działaniu. Między innymi jest niezbędna w syntezie kolagenu, tworzeniu istoty podstawowej kości i zębów, a także we wchłanianiu żelaza i wzmacnianiu mechanizmów odpornościowych.

Skutki niedoboru: szkorbut (krwawienie i owrzodzenie dziąseł, wypadanie zębów), kruchość i pękanie naczyń krwionośnych, osłabienie odporności organizmu, obrzmiałe i bolesne stawy, nieprawidłowe zrastanie się kości, powolne gojenia się ran.

Skutki nadmiaru: duże dawki witaminy C mogą powodować biegunki, ale nie kumuluje się ona w organizmie, więc nie można jej przedawkować.

Zwiększone zapotrzebowanie:

  • aktywny tryb życia, duży wysiłek fizyczny
  • stres, napięcia, słaba koncentracja
  • obniżona odporności, infekcje,
  • choroby wirusowe, zakażenia bakteryjne, grzybicze
  • cukrzyca, miażdżyca, nadczynności tarczycy, choroba wrzodowej żołądka i dwunastnica
  • w okresie rekonwalescencji po przebytych chorobach
  • stosowanie tabletek antykoncepcyjnych (uwaga! jednoczesne przyjmowanie witaminy C zwiększa dawkę hormonów zawartych w tabletce! Najlepiej odczekać ok. 2 godz.)
  • stosowanie sterydów, leków przeciwbólowych
  • w okresie intensywnego wzrostu
  • podczas przewlekłych dializ
  • mieszkańcy dużych aglomeracji miejskich
  • palacze, alkoholicy
  • ciąża


Witamina C kosmetyce:

  • chroni skórę przed promieniowaniem UV
  • wygładza zmarszczki, wzmaga elastyczność skóry
  • zapobiega starzeniu się skóry, poprawia jej koloryt
  • pomocne w walce z przebarwieniami, rozjaśnia piegi
  • chroni przed szkodliwym działaniem wolnych rodników
  • wzmacnia ścianki naczyń krwionośnych


Zalecane stężenie: 5 - 20%. Dodawać do kosmetyków w temperaturze poniżej 40-45°C. Rozpuszczoną witaminę C, w postaci wodnych roztworów należy zużyć w ciągu 7-10 dni i przechowywać w lodówce w butelkach z ciemnego szkła lub owiniętych folia aluminiową.

Właściwości

  • naturalny antyoksydant
  • wzmacnia system immunologiczny
  • obniża poziom stresu, łagodzi stany napięć nerwowych
  • chroni skórę przed promieniowaniem UV
  • wygładza zmarszczki, wzmaga elastyczność skóry
  • rozjaśnia karnację i rozstępy
  • Współdziała w biosyntezie kolagenu
  • przyspiesza proces gojenia się ran i zrastania kości
  • ułatwia przyswajanie niehemowego żelaza
  • bierze udział w wytwarzaniu krwinek czerwonych
  • uczestniczy w metabolizmie tłuszczów, cholesterolu i kwasów żółciowych
  • bierze udział w biosyntezie hormonów kory nadnerczy
  • uczestniczy w regeneracji witaminy E
  • hamuje powstawanie w żołądku rakotwórczych nitrozoamin
  • ma właściwości bakteriostatyczne, a nawet bakteriobójcze 

Zastosowanie

Czystą postać witaminy C w postaci proszku należy przechowywać w szczelnie zamkniętym opakowaniu, chronić przed bezpośrednim wpływem słońca i wilgoci.

Jak zażywać witaminę C w proszku?
Witaminę C można rozpuszczać w wodzie, w wodzie z dodatkiem ksylitolu lub miodu, dodawać do soków, napojów, koktajli, zielonej herbaty itp. Witamina C jest bardzo wrażliwa na ciepło (utlenia się), dlatego napoje nie mogą być gorące. Do mieszania najlepiej użyć plastikowej słomki lub drewnianej/plastikowej łyżki. Po wypiciu witaminy powinno się przepłukać jamę ustną wodą, aby zneutralizować pH.

Ile witaminy C potrzebuje mój organizm?
Jest to kwestia bardzo indywidualna. Dawka zależy od stanu zdrowia i trybu życia osoby i może się zmieniać każdego dnia. Nasz organizm sam nam podpowie ile witaminy potrzebuję - gdy nie jest już w stanie przyjąć więcej witaminy C, wtedy ją wydala. U osoby zdrowej biegunkę może wywołać spożycie tylko 2 g witaminy C, a u chorego nawet 30 g jej nie wywoła. Dlatego każdy powinien ustalić swój próg tolerancji przez zwiększanie ilości spożywanej witaminy C. Aby dokładnie wyznaczyć swoje aktualne zapotrzebowanie, należy dokonać tzw. kalibracji (co 15 minut przyjmować określoną ilości witaminy aż do wystąpienia objawów nasycenia organizmu), optymalna dawka dobowa będzie wynosić 75% ilości jaka spowodowała luźny stolec.

SchorzenieIlość gramów/24hIlość dawek/24h
brak4-154-6
alergie0.5-504-8
przeziębienie30-606-10
silne przeziębienie60-100+8-15
grypa100-1508-20
astma, katar sienny15-504-8
wirusowe zapalenie płuc100-200+12-25
mononukleoza150-200+12-25
oparzenia, rany, operacje25-150+6-20
stres, niepokój, sport15-254-6
wirusy typu ECHO100-1508-20
zapalenie naczyniówki oka300-1004-15
nowotwór15-1004-15
zesztyw. zapalenie stawów kręgosłupa15-1004-15
choroba Reitera15-604-10
reumatoidalne zapalenie stawów15-1004-15
zapalenie wątroby30-1006-15
infekcje bakteryjne30-200+10-25
kandydoza15-200+6-25

Tabela 1. Opracowana na podstawie: Robert F. Cathcart,VITAMIN C: THE NONTOXIC, NONRATE-LIMITED, ANTIOXIDANT FREE RADICAL SCAVENGER (C) Medical Hypotheses, 18:61-77, 1985

Ważne! Jak czytać powyższą tabelę?
Na przykładzie grypy zobaczmy jak powinno wyglądać dawkowanie. Zalecane mamy 100-150g w 8-20 dawkach. Oznacza to, że mamy brać np. opcja minimum - 100g podzielone na 8 dawek = 12,5g w jednej dawce załóżmy co 2 godziny.

*Jedna łyżeczka od herbaty to ok. 5 gramów (5000mg) witaminy C, płaska łyżeczka to ok. 3 g (3000 mg).

Opinie